RAYDAN ÇIKAN TREN DEĞİL ULAŞTIRMA BAKANLIĞI’DIR!

RAYDAN ÇIKAN TREN DEĞİL ULAŞTIRMA BAKANLIĞI’DIR!

09 Temmuz 2018 14:52 | 4343 kez okundu

RAYDAN ÇIKAN TREN DEĞİL ULAŞTIRMA BAKANLIĞI’DIR!

Dün 08/07/2018 Pazar günü Uzunköprü-Halkalı yönünde seyreden 112203 sefer sayılı yolcu treni Tekirdağ Çorlu yakınlarında raydan çıkarak elim bir kaza meydana gelmiştir.

Trende 362 yolcu 6 personel seyahat etmektedir.

Sağlık Bakanlığından yapılan resmi açıklamalarda kazada 24 insanımızın hayatını kaybetmiş 318 yurttaşımız yaralı olarak hastaneye kaldırılmıştır. Kazada TCDD emekçisi Koruma güvenlik personeli Seyfi ERBİR de hayatını kaybetmiştir.

Elim kaza sonucu vefat eden yurttaşlarımıza Allah’tan rahmet yakınlarına başsağlığı ve sabır diliyoruz.

Kaza sonrası olay yeri ve oluş şekli incelemelerimizde ilk olarak demiryolu menfezi ile ray arasındaki dolgu malzemesinin sel nedeniyle boşalmış olmasında rayların ve traverslerin boşa çıktığı açıkça görülmektedir.

E68000 tipi Elektrikli Lokomotif ve 1. Vagonun geçişi sırasında çöken yolun üzerinden geçmesinden sonra 1. Vagonun arka bojisinin gerilim nedeniyle rayı kırarak kendisinden sonraki tüm vagonların yoldan çıkarak devrilmesi sonucu bu elim kaza meydana gelmiştir. 

Ancak, bu kaza sadece sel, hava muhalefeti olarak değerlendirilemez. Neden?

TCDD demiryolu altyapı emniyeti ile ilgili çok yakın zamanda personel azaltma yönünde kararlar alarak demiryolu altyapı güvenliğinin bel kemiği olan Yol bekçiliği uygulaması yürürlükten kaldırılmıştır.

Demiryolu çalışanları haftalık ve aylık dönemler halinde demiryolu altyapısını kontrol eder. Günlük bakım işleri için geçmişte yol bekçileri 10 ila 11 kmlik mıntıkalarını kontrol eder gördüğü arızaları sırt çantasında bulunan ekipmanla tamir eder, daha büyük onarım isteyen işlerde ise üstlerine bilgi vererek, mıntıkasındaki arızanın giderilmesini sağlar ya da arıza giderilene kadar yolda gerekli önlemlerini alırdı. Yol bekçileri mıntıkasındaki yolun her santimetresini çok iyi bilir her hangi bir yüksek yağış ardından kendi mıntıkasına çıkar kontrollerini yaparak emniyetli tren seyrini sağlardı.

Bu kazayı, hava muhalefeti ya da toprak boşalması olarak niteleyen kamu yetkililerine soruyoruz.

Yol bekçiliği uygulamasını kaldırırken, hangi teknolojik uygulamayı hayata geçirdiniz?

Tüm yolların yenilenmesi bu felaketlerin yaşanmayacağı anlamına gelmez.

Demiryolu altyapısı İlkbahar ve sonbaharda olmak üzere yılda iki kez köprü ve menfezlerin rutin kontrolleri yapılmakta, tespit edilen bozulmalar giderilmektedir.

Rayların bağlı olduğu beton travers altında 30 cm balast altında ise daha ince malzemeden oluşan sıkıştırılmış subbalast bulunmaktadır. Menfez ile subbalast arası ise sıkıştırılmış toprak zeminden oluşmaktadır.

Tüm yolun çok yakın zamanda yenilendiği göz önünde bulundurulduğunda bölgedeki yağış oranları Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğünden alınan verilerle yeterli büyükte menfez yapılması gerekmektedir.

Son yıllarda sıklıkla görülen iklim değişiklikleri sonucu meydana gelen sellerle birlikte yeni tedbirler almak için zaman kaybedilmemelidir.

TCDD’nin 11394 km. konvansiyonel hattı bulunmaktadır. Bu hatlarda emniyetli taşımacılık sağlanabilmesi için en az 1200 yol bekçisi (yol ve geçit kontrol memuru) istihdam edilmelidir. 

Demiryolu yenileme çalışmaları 20 yıl öncesine kadar TCDD’nin kendi işçileri, mühendisleri ve karar vericileri tarafından yapılmıştır.  Ancak, uzun yıllardır büyük inşaat firmaları sektöre girerek yol yapım ve yenileme işlerini almaktadır. Kar amacı güden şirketlerin yapım ve yenileme işlerinin özel sektörden alınarak TCDD tarafından yapılması gerekmektedir.

Düşük maliyet yüksek kar amacı güden firmalara devletin asli görevleri verilemez.  

Genel Başkanımız Mehmet Balık'ın yaptığı açıklamayı izlemek için tıklayın 

 

Ulaşım-İş Ankara İl Temsilcisi Halil İbrahim Kütük'ün yaptığı açıklamayı izlemek için tıklayın 

ULAŞIM-İŞ 

MERKEZ YÖNETİM KURULU

 

 

 

RAYDAN ÇIKAN TREN DEĞİL ULAŞTIRMA BAKANLIĞI’DIR!

Son Haberler

Tüm Haberler!